مدرسه

تغذیه امتحانی

  گروه آموزشی درخشش در زمینه مشاوره تلفنی و اینترنتی نیز فعالیت دارد. ما میتوانیم بصورت مشاوره حضوری و یا مشاوره تلفنی و اینترنتی با شما در تماس باشیم.
توصیه‌های تغذیه‌ای برای دانش آموزان در زمان امتحانات :
نحوه تغذیه در زمان امتحانات نقش مهمی در کارایی وعملکرد مغز دارد. در زمان امتحانات معمولا دانش آموزان دچار اضطراب و استرس می شوند. دراثر اضطراب واسترس میزان ترشح هورمون آدرنالین وکورتیزول دربدن افزایش می‌یابد که به بدن کمک می‌کند انرژی بیشتری برای مقابله با شرایط استرس داشته باشد.

غذای سالم

با رعایت نکاتی در تغذیه روزانه می‌توان از استرس واضطراب پیشگیری کرد.
– مصرف مواد غذایی کافئین دار را محدود کنید. چای وقهوه و حتی برخی شکلات‌ها دارای کافئین هستند. کافئین اگر چه در کوتاه مدت سبب بیداری و تمرکز حواس می‌شود، اما مصرف زیاد آن در بلند مدت باعث برهم خوردن تمرکز حواس و حتی کاهش یادگیری و در نتیجه افزایش استرس و اضطراب در فرد می‌شود.
– آبمیوه‌های صنعتی نیز به دلیل داشتن شکر و مواد افزودنی مناسب نیستند. آبمیوه‌های صنعتی و نوشیدنی‌های شیرین به این دلیل که انرژی زیادی را یک جا تخلیه و آزاد می‌کنند، استرس زا هستند. مصرف آبمیوه طبیعی وتازه که در منزل تهیه می‌شود مناسب است.
– مصرف روزانه دو تا سه واحد از گروه شیر و مواد لبنی (ماست، پنیر) که حاوی ویتامین‌های گروه “ب ” بخصوص ویتامین ب۲، ب ۱۲ هستند و هم چنین مصرف روزانه پنج تا سه واحد از سبزی‌ها و دو تا چهار واحد از گروه میوه‌ها به نشاط دانش آموز کمک می‌کند.
– مصرف آب، شیر و لبنیات تسکین بخش هستند و می‌توانند در کاهش استرس دانش آموزان موثر باشند. دانش آموزان بهتر است در موقع امتحان و استرس، از غذاهای سبک وزود هضم و غذاهایی که انرژی‌شان به مرور آزاد می‌شود، استفاده کنند. غلات و موادی حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده که حاوی فیبر بیشتری هستند از جمله نان‌های سبوس‌دار مثل نان سنگک و نان جو یافت می‌شود سبب کاهش استرس در افراد می‌شود.
– در ایام امتحانات نباید وعده‌های غذایی را حذف کرد، به خصوص صبحانه در کنترل استرس نقشی اساسی دارد، زیرا در هنگام صبح، میزان ترشح کورتیزول به بیشترین حد خود می رسد و صبحانه سبب کنترل استرس می‌شود.
– توصیه می‌شود درایام امتحانات از مصرف غذاهای چرب وشور بخصوص فست فودها خودداری شود، زیرا غذاهای چرب و شور دیرتر هضم می‌شوند و در شرایط استرس‌زا مانند ایام امتحانات، در کارکرد دستگاه گوارش اختلالاتی مانند ا سوءهاضمه و تهوع ایجاد می‌کنند. خوردن غذای چرب و سنگین قبل از امتحان موجب خواب آلودگی در جلسه امتحان می‌شود..
– مصرف انواع مغزها به دلیل اینکه حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ وامگا ۶ و بسیاری از املاح معدنی مثل آهن و روی هستند به یادگیری و تمرکز حواس کمک می‌کنند. به عنوان میان وعده در ایام امتحانات توصیه می شود از انواع مغزها استفاده شود.
بهترین روش برای مطالعه دروس در شب امتحان خلاصه نویسی است. برای آشنایی با این روش اینجا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

8 دیدگاه در “تغذیه امتحانی

  1. turkce گفت:

    You have brought up a very good details , regards for the post. Una Archibold Kissee

  2. turkce گفت:

    Great post. Really looking forward to read more. Fantastic. Bili Cross Calypso

  3. erotik گفت:

    I and my pals happened to be examining the good key points located on your web blog and all of the sudden I had a horrible suspicion I had not expressed respect to the website owner for them. These boys ended up totally glad to read through all of them and have now in actuality been making the most of those things. I appreciate you for turning out to be considerably thoughtful and for deciding on this kind of incredibly good subject areas millions of individuals are really wanting to be aware of. My very own honest regret for not saying thanks to sooner. Minnaminnie Ram Luis

  4. erotik گفت:

    I think you have mentioned some very interesting points, thanks for the post. Carlen Von Rothmuller

  5. turkce گفت:

    Wow! Thank you! I continually wanted to write on my site something like that. Can I take a fragment of your post to my website? Sandye Davin Colbert

  6. turkce گفت:

    Just wanna state that this is handy , Thanks for taking your time to write this. Toinette Joshua Pelletier

  7. 샌즈카지노 گفت:

    I always emailed this weblog post page to all my friends, for the reason that if like to read it then my contacts will too. Nicolle Paul Madaih

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.